آموزشی مذهبی
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:47 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


والدین و مربیان باید بکوشند هم چون شاهدی ناظر برگفتار کودک باشند ، حرکات و سخنان او را اصلاح نمایند ، از طریق تذکر و بیان ، به آگاهی های او اضافه کنند و صحت و سقم امور را به او بیاموزند .چهل کپسول تربیتی هدیه تبیان به والدینی است که روح فرزندشان برایشان مهم است.

 

در ارتباط با فرزندتان به نکات زیر توجه کنید و رسالت سنگین تربیت یک انسان را دست کم نگیرید.

کودک

 

** باور کنیم فرزندان 80% خود ما هستند اما در دنیای کوچک ها . بنابراین ابتدا باید خوب خودتان را بشناسید . سپس شیوه ی ثابتی را انتخاب کنید و آن را ملاک قرار دهید .

باید باور کنیم که کودکان میل دارند خوب باشند . بیشتر خوشی و شادی بچه ها بستگی به تایید والدین دارد ، زیرا در کنار همه ی رفتارهای نادرست و کارهای نامطلوب آنها همیشه یک میل به هم کاری و پذیرفته شدن و تایید و حمایت والدین نهفته است .

** محبت خود را به بچه ها نشان بدهید ، اگر بچه ها را دوست دارید که حتما همین طور است ، این دوست داشتن را با کارهایی از قبیل ابراز زبانی ، درآغوش کشیدن ، بوسیدن ، تشویق ( به هنگام انجام کارهای خوب ) ونه تنبیه کردن ( در هنگام انجام کارهای نادرست ) به آنها ثابت کنید . او به راحتی فرق محبت را با لوس کردن می فهمد .

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:46 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


 

اگر بگوییم یکی از ماندگارترین و پربها ترین میراثی هایی که هر پدر و مادر ٰمتعد و مسئولی برای فرزندان خود بر جای می گذارند اعتماد به نفس می باشد اغراق نکرده ایم. این جمله بدون شک می تواند ما را به ارزش و اهمیت حیاتی و واقعی اعتماد به نفس واقف کند.

 

 


 

کودک

 

اگر چه  ممکن است همه ما بارها و بارها این چند کلمه ساده را از زبان خودمان و یا دیگران شنیده باشیم، اما به جرات می توان گفت کمتر کسی است که به اهمیت واقعی آن و اثرات مثبت داشتن اعتماد به نفس و تاثیرات منفی نداشتن آن در زندگی شخصی و اجتماعی خود پی برده باشد.

اعتماد به نفس به یک معنی یعنی اعتماد داشتن به خودمان. باور و ایمان به این امر مهم که توانایی هایی در وجود ما نهفته است. و به بیانی ساده تر به معنی ارزش و احترام قایل شدن برای خودمان می باشد. مسلم است که داشتن چنین احساسی در مورد خودمان یک شبه به جود نمی آید بلکه حاصل  مجموعه ای است  از تفکرات، عواطف و  همه تجربیاتی که هر کدام از ما در طول زندگیمان کسب کرده ایم. می توان این گونه گفت که عزت نفس هر فردی بر پایه شناخت و ارزیابی درست و دقیق از خودش بنا نهاده شده است. همین که فرد خود را به درستی  بشناسد و به نقاط قوت و ضعف خودش و همچنین مهارت ها و توانایی خود، آگاهی داشته باشد و مهم تر از همه اینکه این عوامل را به عنوان بخشی از وجود خود به عنوان یک انسان بپذیرد از پایه های مهم و ضروری عزت نفس سالم می باشد.

 

اعتماد به نفس چگونه شکل می گیرد

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:43 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


 

ما در طول روز آنقدر دچار استرس می شویم که نیازی به یادآوری این گونه تجارب نداریم. زندگی هیچکس خالی از استرس نیست و اگر هم این چنین بود آرزو می کردیم که واقعه ای برایمان پیش آید تا از یکنواختی این زندگی بدون استرس کاسته شود.

 


 

استرس به معنی فشار روحی و تنش درونی است و در زندگی روزانه به طور فراوان دیده می شود. اما آیا به همان اندازه که استرس را می شناسیم با راههای مقابله با آن هم آشنایی داریم؟

راههای مقابله با اظطراب را بشناسیم

1- آرام سازی

آرام سازی عبارت است از فرایندهای خود آگاهانه نشانه های رفتاری، هیجانی، شناختی و جسمانی استرس. تمرین های آرمیدگی برای کمک به فرد طرح ریزی شده است تا یاد بگیرد که چگونه تنش عضلانی را کاهش داده و به طور کلی از تنش موجود در بدن خود آگاه تر شود. هدف آرامسازی کاهش سطح کلی اضطراب و تنش فرد و ایجاد شرایط راحت تر و مطلوب تراست.

مهارت ، در قرن اضطراب

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:41 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


 

می خواهید زندگی زناشویی مستحکمی داشته باشید و احساسات آسیب دیده در ازدواج را تعمیر کنید ؟ باید بدانید برای مستحکم نگه داشتن زندگی زناشویی، نباید شخص شما روی همه جنبه های زندگی کنترل داشته باشید، پس این میل مداوم را سرکوب کنید.

 


 

محبت به همسر

 

شاید از خود بپرسید چرا رها کردن و سرکوب کردن مگر زندگی مشترک به معنای نگه داشتن نیست جواب، منفی است؛ یعنی همیشه نباید به فکر نگه داشتن باشید. گاهی اوقات فقط رها کردن می تواند یک رابطه را نجات دهد، بخصوص زمانی که رها کردن به معنای آزاد شدن از طرز فکر منفی باشد. گاهی الگوی فکری و رفتاری به گونه ای شکل می گیرد که ما می خواهیم همیشه تعیین کننده باشیم، همه کارها آن طور که ما می خواهیم انجام شود و در تمام بحث ها و جدل ها برنده باشیم. اما شما می توانید با یک روش آگاهانه از این طرز فکر که «حرف ، حرف منه» خلاص شوید و با رهایی از این حرف، از زندگی زناشویی به شراکت حقیقی دست پیدا کنید.

 

 

 

می توانید به جای کلمات «من باید درست بگویم» و «من باید راضی باشم» از کلماتی مثل «ما باید با هم همه چیز را درست کنیم» و «ما باید راضی و خشنود باشیم» استفاده کنید. بدانید داشتن حس فروتنی و لطف، بخشی از هنر عاشقی و عشق ورزیدن است. با توجه به این نکات از همین امروز شروع کنید:

 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:36 ::  نويسنده : حمید امامی راد
»» کسی محتاج شفاعت نیست؟!


 

امام


 

 


 

شفاعت صحیح بر دو قسم است: شفاعت رهبری و شفاعت مغفرت. انسان نیکو کار محتاج شفاعت مغفرت نیست اما سؤالی که مطرح است اینکه اگر کسی که دستورات خداوند را اطاعت می کند و از گناهان دوری می کند محتاج به هیچیک از اقسام شفاعت نیست؟ و اگر این نیاز وجود دارد برای بهره مندی بیشتر از شفاعت چه باید کرد؟


 

چه کسانی محتاج شفاعتند؟


 

در حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل شده که فرمودند: "من شفاعتم را برای گناهکارانی از امت که مرتکب گناه کبیره شده اند ذخیره کرده ام، اما نیکو کاران اصلا مورد مؤاخذه قرار نمی گیرند." (1)


 

اگر چه منظور حدیث شفاعت مغفرت می باشد اما این موضوع انسان را از توسل به شفیعان الهی بی نیاز نمی کند و تکیه بر تقوی و دانش خود نوعی گمراهی است. بنابراین همه، جز پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به شفاعت رهبری محتاج اند، زیرا این شفاعت در واقع همان شفاعت عمل است و می دانیم که هر کسی در این زندگی رهبری دارد و براساس دستورهای او زندگی می کند، پس باید رهبری شایسته برگزید تا در آن دنیا نیز همین رهبر شفیع ما گردد.


 

وجود دو نوع شفاعت، مطلبی است که از بسیاری روایات قابل فهم است. مثلا کسی خدمت امام باقر (علیه‌السلام) عرض کرد: ای ابو جعفر دل مردم را خوش می کنید و می گویید شفاعت محمد(صلی الله علیه و آله) . حضرت بسیار ناراحت و خشمگین شدند و فرمودند: وای بر تو آیا عفتی که درباره شکم و شهوتت ورزیدی(مقدس مآبی) تو را به طغیان آورده است؟ ولی متوجه باش که اگر فزع‌های قیامت را ببینی آن وقت می‌فهمی که چه قدر به شفاعت محمد(صلی الله علیه و آله) محتاجی. وای بر تو مگر شفاعت جز برای گنهکارانی که مستوجب آتش شده‌اند تصور دارد؟ آنگاه افزود: هیچ احدی از اولین و آخرین نیست مگر آن که در قیامت محتاج شفاعت محمد(صلی الله علیه و آله) است. (2)


علامه طباطبایی در ذیل این حدیث می‌فرمایند: "جمله آخر امام(علیه‌السلام) درباره شفاعتی عمومی است، غیر از شفاعتی که در جمله قبل اشاره شد. (3)


آشکار است که این شفاعت عمومی، همان شفاعت رهبری است که بنابر سخن رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در روز قیامت همه ی انبیاء نیز تحت لوای ایشان جمع می شوند: "آدمَ و مَن دونه تحت لوائی یوم القیامه" (4) آدم و پس از او، همگی روز قیامت زیر پرچم من خواهند بود و شفاعت خاص گناهکاران در جمله ی قبل در حدیث مذکور، همان شفاعت مغفرت است.



شفاعت مغفرت نیز زمانی شامل حال انسان می شود که هنوز قابلیت پذیرش مغفرت را از دست نداده و وجود خود را به شوره زار تبدیل نکرده باشد. مهم ترین شرط این قابلیت ایمان است که شرط لازم و ضروری برای شفاعت به شمار می رود. پس گام اول تقویت ایمان خویش است

 


 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:35 ::  نويسنده : حمید امامی راد
»» آدامس شیک!!!!!


 

اول از هر چیزی باید بگم که:
"آدامس شیک" کوتاه شده ی کلمات: التماس دعای مخصوص، سفارشی، شبانه، یواشکی و کامل
(اصطلاحی بود بین بچه های رزمنـده در جبهــه!) /


 

اخذ:http://adamsshic.blogfa.com/

چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 7:33 ::  نويسنده : حمید امامی راد
»» بسیار آموزنده

مبلغ اسلامی بود . در یکی از مراکز اسلامی لندن. عمرش را گذاشته بود روی این کار.تعریف می کرد که یک روز سـوار تاکسـی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیـه پول را که برمی گردانـد 20 سنت اضافه تــر می دهد .

 
می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه آخر سر ، بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی ...
 

گذشت و به مقصد رسیدیم . موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آوردو گفت آقا از شما ممنونم. پرسیدم بابت چی ؟
 

گفت: می خواستم فردا بیام مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم . وقتی دیدم سوار ماشینم شدید، خواستم شما را امتحان کنم . با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید،

 
بیام و فردا خدمت برسم.

 
تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد .

من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم ...

اخذ:http://adamsshic.blogfa.com/



 

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. ظهور آقا امام زمان (عج) و سلامتی و سعادت شما و همه ی مسلمانان جهان آرزوی قلبی من است.
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی مذهبی و آدرس emamirad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 1515
بازدید کل : 17821
تعداد مطالب : 119
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1