آموزشی مذهبی
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:38 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


 

در تمام جوامع ازدواج پایه و اساس رابطه است. شاید بتوان با محرومیت از تکنولوژی، کامپیوتر، پول و سرمایه و دارایی و ... زندگی را گذراند اما زایل شدن ارتباط بین زوجین و یا ارتباط میان والدین و کودکان می تواند تمام نواحی و بخش های مهم و حیاتی زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد... .

 

 


 

 

جراحت‌های زناشویی

 

دعواهای زناشویی می تواند خود را به شکل مخفیانه و یا با نتایج کاملا واضح و آشکار نشان دهد. در تمام جوامع ازدواج پایه و اساس رابطه است. شاید بتوان با محرومیت از تکنولوژی، کامپیوتر، پول و سرمایه و دارایی و ... زندگی را گذراند اما زایل شدن ارتباط بین زوجین و یا ارتباط میان والدین و کودکان می تواند تمام نواحی و بخش های مهم و حیاتی زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد. اهمیت ارتباطات زناشویی تا جایی است كه کیفیت و چگونگی روابط زناشویی هم کودکان و هم بزرگسالان خانواده را تحت تاثیر خود قرار می دهد و می تواند سبب افزایش و یا کاهش سلامتی و طول عمر اشخاص گردد.

در ادامه این یادداشت قصد داریم به اشكال مختلف اختلافات زناشویی اشاره كنیم

 

خواسته ها(مطالبات) و عدم پذیرش و پس زدن

هنگام بروز دعوا میان زوجین یکی از نخستین استراتژی های مورد استفاده جهت فرونشاندن مشاجرات، پس زدن و عدم پذیرش است. یکی از زوجین اطلاعات و یا تعاملاتی را از دیگری مطالبه می کند و به دلایل مختلف طرف مقابل این خواسته ها را رد می کند بدون اینكه با همسر یا شوهرش تعامل داشته باشد و پیرامون این مساله با وی وارد گفتگو و بحث شود. البته ممکن است این رفتار از خانه پدری هر یک از زوجین (هنگامی که آنها کودک بوده اند) الگو برداری شده باشد. در دیگر موارد یکی از زوجینی که پس زده شده احساس ترس و واهمه می کند و برای محافظت و پایداری عاطفی خود، خودش را از ارتباطات کنار می کشد.

 

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:36 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 

 


دوستم داری را از من  بسیار بپرس                           دوستت دارم را با من بسیار بگو

 

 

بيا فردا را ورق بزنيم

 

من از كجا بدانم كدام رودخانه در دلت جریان دارد؟ كدام آفتاب در سینه‌ات می‌درخشد و كدام نسیم با جا پایت معطر می‌شود؟

من از كجا بدانم عقیقی كه در دهان داری، كدام روز نگین انگشتری من خواهد شد تا با آن نمازهای یومیه‌ام را متبرك كنم.”‹ وقتی كه لب‌های تو قفل شده است، وقتی به هیچ نسیمی اجازه نمی‌دهی كه سری به چاردیواری‌ات بزند.

وقتی ابرها نباریده از آسمان تو برمی‌گردند، وقتی تمام فصل‌های تو زمستان است، من از كجا بدانم آنچه در سینه داری کدام دُر گرانبهاست؟ تو می‌توانی، و باید به تماشای بهار دعوتم كنی و چهارباغ جهان با چشم‌های تو شكوفا ”‹‌شوند.

وقتی سهم من ازتو سکوت است،از كجا بدانم كدام درخت در كدام فصل سایه امنی برای چشم‌های گریزپای من است؟

مهربان من!

زبان زبده‌ات را از زیر آوارهای هزارساله خرافه بیرون بیاور. تا تیغ تو در نیام باشد، من از كجا بدانم تیغ‌ هندی است یا چاقوی میوه‌خوری بیوه‌زنان در یك بعدازظهر كسل تابستان.

من نه رمالم نه غیبگو، من همسر توام، همان كه پا به پای تو گرسنه می‌ماند و از نگاه گرمت سیر نمی‌شود. من همسر توام همان كه بهار بهار به پایت می‌بارد و بغل بغل با لبخندت شكوفا می‌شود و راه می‌افتد تا تابستانی كه با هم تجربه كردیم.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:34 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


مراقب باشید که ذهن خود را به کدام سمت حرکت می دهید. که این مسئله به وقوع یک اتفاق کمک می کند. شاید به همین خاطر بود که در دوران کودکی، وقتی خطایی می کردیم و دست به چیزی می زدیم که نباید می زدیم، در هنگام مواجهه با پدر و مادر، به گونه ای رنگ به رنگ می شدیم که آنها از تغییر چهره و نگاه مان متوجه واقعیت می شدند.

 

 

پلیس مخفی ذهن‌تان باشید

 

این واقعیتی کاملا طبیعی است که اغلب اوقات، محبوب ترین چیزها و دلهره آورترین چیزهایی که هر انسانی در زندگی خویش با آن روبروست، بیش از سایر موارد، ذهن او را به خود مشغول می دارند. اما واقعیت دیگری هم در این رابطه وجود دارد که شاید برای برخی از افراد شناخته نشده باشد. آن واقعیت این است که این افکار به سمت ما جذب می شوند. احتمالا اغلب افراد، چنین چیزی را تجربه کرده اند که مثلا در اتومبیل خود نشسته و برای رسیدن به مقصد عجله دارند و از هر راهی که در پیش دارند برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند و درست در همین لحظات به این فکر می کنند که اگر ترافیک باشد، چه کنند؟...دقیقا در مدت زمانی کوتاه با ترافیکی باور نکردنی وعجیب مواجه می شوند که تا آن لحظه ندیده بوده اند.

 

 

خانمی از وحشت خود نسبت به سوانح رانندگی صحبت می کرد و از اینکه این احساس و تفکر دائمی، برای اوست و اتفاقا چندین بار دچار سانحه رانندگی شده است. ایشان به این موضوع اعتراف می کرد که حس می کند چرخش افکارش حول محور تصادف و وحشتی که از این موضوع داشته است، در اغلب مواقع تاثیر مستقیم بر این حوادث داشته است.



ادامه مطلب ...
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 7:29 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 


شما می توانید خیلی زود و از سنین کم به کودکتان کمک کنید که با دوست یابی و شرکت در فعالیت اجتماعی این خجالت را قبل از آنکه برای وی تبدیل به عادت شود کنار بگذارد و .....

 

 

خجالت بی خجالت

 

کودکان به طور ذاتی دارای مهارتهای خاصی برای دوست شدن با دیگر کودکان و تعامل با محیط خارج از خانه هستند. اما تعدادی از کودکان در سنین پایین دچار خجالت بی حد و گاهی کمبود اعتماد به نفس می شوند. این کم رویی طبیعی می تواند از کودک ما جوان یا بزرگسال به شدت ناشادی که در دوست یابی ،حفظ کردن دوستان و یا به دست آوردن شغل دارای مشکلات فراوانی است، بسازد.

شما می توانید خیلی زود و از سنین کم به کودکتان کمک کنید که با دوست یابی و شرکت در فعالیت اجتماعی این خجالت را قبل از آنکه برای وی تبدیل به عادت شود کنار بگذارد.

در ادامه چند پیشنهاد برای شروع این فرآیند به شما والدین محترم ارایه می گردد:



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : حمید امامی راد
معلم و تدریس

 

اصلی ترین وظیفه هر معلمی خوب تدریس کردن است. وقتی از تدریس صحبت می کنیم هر فردی، بالاخص هر معلمی نگرش و تعریف خاصی از این کنش و فراکنش دارد. اما در کل می توان تدریس را بدین گونه تعریف کرد: تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، براساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد.

 

همان طور که از این  تعریف استخراج می شود دو ویژگی خاص برای تدریس مشخص شد:

1-  وجود تعامل یا رابطه متقابل بین معلم و شاگرد
2-  هدفدار بودن فعالیت های معلم

تدریس مفاهیم  مختلفی را در بر می گیرد، مانند نگرش ها، گرایش ها، باورها، عادت ها، و شیوه های خاص رفتار و به طور کلی انواع تغییراتی که می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم.

 

عوامل موثر در تدریس:

معلم و تدریس

زمانی که از تدریس صحبت می شود، تفکر عام براین اساس است که تدریس بسیار عمل اسانی است و کار معلم دست کم گرفته می شود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:52 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

معلم و پرورش

 

در نگاه به حرفه ی معلمی نقش آموزشی وی به خوبی دیده می شود زیرا خانواده ها فرزندانشان را در مدارس نام نویسی می کنند بدین منظور که آن ها درس هایی را که نظام آموزشی طراحی کرده است به خوبی فرا بگیرند و آمادگی ورود به جامعه شغلی رابیابند.

 

اما آن چه نادیده گرفته می شود نقشی است که هریک از معلمان در منش و شخصیت فراگیرانشان دارند.

 



ادامه مطلب ...

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. ظهور آقا امام زمان (عج) و سلامتی و سعادت شما و همه ی مسلمانان جهان آرزوی قلبی من است.
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی مذهبی و آدرس emamirad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 1517
بازدید کل : 17823
تعداد مطالب : 119
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1