آموزشی مذهبی
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 8:36 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

 

هدیه هایی با عشق

 


 

هدیه دادن عملی پسندیده و زیباست که هم برای اهدا کننده و هم برای دریافت کننده آن، امری خوشایند و لذت بخش است. این موضوع در رابطه با کودکان تا حدی متفاوت از سایر افراد است.

 

 


 

کودک

 

معمولا هدایایی که کودکان در سالهای اول تولد دریافت می کنند، بیش از اینکه برای کودکان لذت بخش باشد، برای والدین آنها لذت بخش و خوشحال کننده است. چرا که اغلب کودکان زیر سه سال، درک مشخصی نسبت به دریافت هدیه ندارند. اغلب کودکان در سن 3 سالگی به بعد نسبت به جشن تولد و فرا رسیدن اعیاد و دریافت هدیه از اطرافیان، عکس العمل نشان می دهند و برای رسیدن این زمانهای خاص، روزشماری می کنند. اما کودک یک یا دو ساله، چون تصور ذهنی مشخصی از مناسبتی خاص برای دریافت هدیه در ذهن ندارد، این حالت که آرزوی رسیدن این زمانها را داشته باشد، در او وجود ندارد. اما کودک 3 ساله و یا بزرگتر، به درک نسبتا مشخصی از این موضوع دست یافته است و در صورت قرارگرفتن در چنین موقعیت هایی،  با حال و هوای خاصی مواجه می شوند.

 



ادامه مطلب ...

حذف رفتارهای نامطلوب 

 

روش های کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان (2)

 


در این مقاله به ذکر  روش های مستقیم می پردازیم :


کودک
 
خاموشی

اولین روش را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم : مادری که هربار با گریه کردن کودک ، او را بلند می کند و در آغوش می گیرد ، متوجه می شود که بر میزان گریه های کودک برای بغل شدن افزوده می شود . حال اگر مادر تصمیم بگیرد که چندین بار به گریه های کودک بی توجهی نشان دهد ، پس از گذشت زمان کوتاهی ، دیگر کودک به گریه کردن ادامه نخواهد داد .

این روش در موقعیت های تحصیلی کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال ، معلمی که می بیند توجه بیش از حد او به منجر به لوس شدن یک دانش آموز شده است ، توجه خود را از او می گیرد و بدین طریق رفتار نامطلوب را در او خاموش می کند .

 

محروم کردن

وقتی معلم ورزش یکی از بازیکنان را به سبب انجام عملی خلاف مقررات بازی از زمین اخراج می کند ، از روش محروم کردن استفاده کرده است . باید توجه داشت که این روش در صورتی موفقیت آمیز است که فرد را ازمحلی که دوست دارد در آنجا بماند ، به محل دیگری که دوست ندارد به آنجا برود بفرستیم . مثلا یک دانش آموز از معلم تاریخ خود متنفر است و سرکلاس او بازیگوشی می کند ؛ معلم تاریخ او را از کلاس اخراج می کند . دانش آموز به حیاط می رود و فوتبال بازی می کند . این عملِ معلم ، نه تنها باعث بهبود کار دانش آموز نشده است ، بلکه او را به فوتبالی که مورد علاقه اش رسانده است و از کلاس تاریخ که مورد علاقه اش نبوده دور کرده است .

 



ادامه مطلب ...

تنبیه به روش غیر مستقیم

 

روش های کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب در دانش آموزان (1)


کاهش وحذف رفتار و اخلاق ناپسند دانش آموزان ، از جمله وظایف مهم معلمان و مدیران مدرسه به حساب می آید .


تنبیه به روش غیر مستقیم

مسائل انضباطی دانش آموزان در کلاس درس و محیط آموزشگاه ، از جمله مسائلی هستند که برای مسئولان آموزشگاه نگرانی های عمده ای ایجاد می کند و وقت زیادی از آنان را به خود اختصاص می دهد .

 بعضی اوقات مسائل انضباطی به درجه ای از شدت و وخامت می رسند که بخش اعظم اوقات آموزشی معلمان ، صرف حل و فصل آنها می شود .

برآنیم تا در طی دو مقاله ، روشهای تغییر رفتار دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهیم .

 

به طور کلی رفتارهای نامطلوب دانش آموزان را از دو راه می توان کاهش داد :



ادامه مطلب ...
سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, :: 8:3 ::  نويسنده : حمید امامی راد

خواهرم برای اینکه زیباتر از همیشه باشی به این چند دستور عمل کن.

1- چشم پوشی از گناهان را سورمه چشمانت کن که زیباتر گردد.

2- رنگ راستگویی بر لبانت بکش تا براق تر گردد.

3- از سرخاب زندگی برای صورتت استفاده کن که در فروشگاه های ایمان عرضه می گردد.

4- همیشه از صابون استغفار برای زدودن چرک گناهانت استفاده کن که بوی بهشتی دارد.

5- گوشواره های ادب را زینت گوشهایت کن.

6- با کرم وضو صورتت را نورانی کن

7- با بیمه عشق به خدا ،خود را از هر آسیبی مصون نگهدار

التماس دعا  حمید امامی راد

چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : حمید امامی راد

در حفظ قرآن شنیدن یکی از با اهمیت ترین کارهایی است که انجامش باعث موفقیتمان می شود اما بهتر است بدانیم چگونه بشنویم. باید قرآن را طوری بشنویم که انس مان با قرآن بیشتر شود ، نه خود را خسته کنیم نه دیگران را .




برای شروع مناسب است برنامه ی شنیدنیمان کوتاه باشد در حد یک آیه تا یک صفحه و کم کم به آن اضافه کنیم ممکن است موقع شنیدن آیات کسی پیدا شود و گمان کند مجلس ختم است در چنین شرایطی بهتر است صدای قرآن را در جای مناسب قطع کرده و قبل از هر چیز به او بیان کرد که قرآن برای همه ی افراد و همه ی اوقات است در مرحله ی بعد ترجمه ی آیاتی را که قرار است بشنویم برایش به زبان دوستانه ای بیان کنیم خواهیم دید که خوشش می آید و با قرآن بیشتر از قبل دوست شده است در این مرحله لازم است صدای قرآن را وصل کنیم و گوش دهیم مطمئن باشید که او افکار قبلی اش را دور انداخته و گوش می دهد . یکی از ضرورت هایی که در مورد شنیدن قرآن لازم است آشنایی مختصر با لغات عربی می باشد تا بتوانیم متوجه آیات بشویم و موضوع و ترجمه ی آیات برایمان به صورت حد اقل گذرا مرور شود . از عوامل دیگری که در مورد شنیدن آیات لازم است همراه خوانی آیات است برای این کار چند ثانیه جلو تر شروع می کنیم با این کار متوجه می شویم با قرآن دوستیمان بیشتر از قبل شده و هم آنکه نحوه ی درست خواندن آیات را یاد می گیریم و به خوبی و بدون اشکال حفظ می کنیم برای شنیدن قرآن بهتر است از صدای ترتیل قرآنی استفاده کنیم یعنی قرآن را با صدای ترتیل بشنویم تا درست خواندن را یاد بگیریم و خوب حفظ کنیم.


 


ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 7:56 ::  نويسنده : حمید امامی راد

با ما هفت سین بچینید

 


تزئین ظروف سفره هفت سین راه های مختلفی دارد.که یكی از ساده ترین راه ها، استفاده از رنگ ویترای برای نقاشی بر روی ظروف است.

 

هفت سین

 

6  عدد ظرف پایه دارشیشه ای را خوب بشویید و خوب خشك كنید. با استفاده از تیوپ های رنگ ویترای طرح مورد نظرتان را روی ظرف های پایه دار بكشید و به دلخواه رنگ آمیزی كنید.

 

ظرف را 24 ساعت كنار بگذارید تا رنگ ویترای كاملاً خشك شود. برای تثبیت رنگ می توانید طبق دستور روی جعبه رنگ ویترای ظرفی را كه نقاشی كرده اید در فر حرارت بدهید.

اگر دوست داشتید می توانید طرح های مشبكی را با رنگ ویترای بكشید و جاهای خالی را با چسب بپوشانید و در اكلیل های رنگی بغلتانید تا طرح زیبایی روی ظرف ها ایجاد بشود. می توانید وسایل هفت سین را داخل این ظرف های زیبا بریزید.

 

 

تزیین تخم مرغ

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 7:50 ::  نويسنده : حمید امامی راد

چه کنیم دیندار بماند؟

 

 

 


در مقاله ی قبل، فواید تربیت دینی ، سن مناسب برای آموزه های دینی و نقش زمان و مکان در تربیت دینی را مورد بررسی قرار دادیم . حال در این مقاله ابتدا به این پرسش پاسخ می دهیم که اگر تمام شرایط را مهیا کردیم و فرزندمان را به سمت مذهب علاقمند کردیم ، برای تثبیت و تداوم آن چه باید کرد ؟ چه کارهایی باید انجام داد تا دین ، در ذهن و قلب فرزندانمان حک شود ؟ بعد از آن به سراغ روش القای غیر مستقیم در تربیت دینی می رویم ، سپس به نقش الگو در تربیت دینی اشاره می نمائیم و در انتها ، توجهی کودکان به آموزش های دینی را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

آموزش دینی

 

راه کارهای تثبیت آموزه های دینی

برخی والدین شکایت می کنند که تا فرزندانشان ، کودک هستند ، به مسائل دینی توجه دارند ؛ اما وقتی سنشان بالاتر می رود ، آموزه های دینی و عمل به آن ها در ایشان کمرنگ می شود.

برای تثبیت آموزه های دینی در کودکان باید به این مسائل توجه شود:

 

تداوم والدین

 تداوم والدین در مسائل دینی و عبادت ها ( نماز به موقع ، نماز با کیفیت، روزه ، توجه به حلال و حرام ، نگاه ، سخن و ...) عامل موثری در تثبیت آموزه های دینی در کودک است .

 

بی توجهی مادر به نماز در ایام عذر شرعی و یا بی توجهی پدر و مادر به روزه هنگام مسافرت ، مانعی در راه تثبیت آموزه ها است ؛ زیرا کودک قدرت تجزیه و تحلیل این گونه مسائل را ندارد و ممکن است بر بی توجهی و بی قیدی پدر و مادر حمل کند ؛ و با خودش بگوید :" اینها خودشان نماز نمی خوانند و روزه نمیگیرند ، بعد مدام به ما امر و نهی می کنند ؛ پس من هم دیگر نماز نمی خوانم "

اگر کودک در سنی است که می توان او را توجیه و مساله را برایش تبیین کرد ، اشکالی ندارد ؛ اما در غیر این صورت ، باید به گونه ای عمل شود که در او شک و تردید ایجاد نشود.

 

تهیه امکانات

 امکانات جذاب چون سجاده ای زیبا ، تسبیح ، عطر ، چادر و مقنعه ( برای دختران) ، قبله نما ( برای پسران) و ... و امکان وضوی راحت با آب گرم در زمستان در دستشویی تمیز ، با نور کافی و بدون وسایل اضافی ، عامل موثری در تثبیت آموزه های دینی است .

قرار گرفتن دختر کوچک برای نماز کنار مادر ( گر چه به شکل تقلید )، بیدار کردن کودک در سحرهای ماه مبارک رمضان ( گر چه روزه نگیرد یا ساعاتی از روز را روزه بگیرد ) ، کمک به ناتوانان و نابینایان در عبور از خیابان با مشارکت فرزند ، اعطای صدقات و کمک های مالی به نیازمندان با دست کودکان و ... نمونه هایی از راه های تمرین ارزش های دینی است .

 

حضور در محافل مذهبی

حضور در محافل مذهبی در ماه مبارک رمضان ، ایام محرم و صفر، دعای کمیل ، دعای ندبه و ... سبب تثبیت آموزه های دینی می شود .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 7:48 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

بهترین فرزند را داشته باشید

 

 

 


اینکه والدین گرامی مصمم باشند در تربیت فرزندان خود ، اصول تربیت دینی را پیاده کنند ، چه فایده ای دارد ؟ اصلا چرا باید به فرزندانمان این اصول را بیاموزیم ؟ چرا باید شیوه ی تربیت مان را رنگ دینی بزنیم ؟...

 

تربیت دینی کودک

 

برآنیم تا درطی دومقاله ، فواید این نوع تربیت ، سن مناسب برای تربیت دینی ، نقش زمان و مکان در تربیت دینی ، راه کارهای تثبیت آموزه های دینی ، روش القای غیر مستقیم در تربیت دینی و بی توجهی کودکان به آموزش های دینی را مورد بررسی قرار دهیم ؛ تا بتوانیم به سوال های شما والدین گرامی پاسخ شایسته ای بدهیم.

احساس پوچی

کودکی که با خدا آشنا است ، هیچ گاه احساس پوچی نمی کند و در جای جای زندگی اش تکیه گاه محکمی خواهد داشت و با همین تکیه گاه ، در برابر مشکلات استقامت می ورزد . اگر کودک ما تربیت دینی یابد ، برکاتش به خود او و دیگران خواهد رسید .

 زمانی که برادران حضرت یوسف (ع) او را در چاه انداختند ، یوسف 9 ساله بود . وقتی کاروان از کنار چاه گذشت و یکی از کاروانیان یوسف را دید ، صدایش را بلند کرد و گفت : کاروانیان بایستید ! بیایید و به این کودک غریب و تنها کمک کنید . وقتی یوسف که تربیت شده ی دینی بود ، سخن او راشنید ، گفت :  انسانی که با خدا است ، هیچ گاه غریب و تنها نیست.

 

رفتار خوب با والدین

تربیت دینی کودکان چه لزومی دارد؟ (1)



ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 7:46 ::  نويسنده : حمید امامی راد

خلق زندگی که آرزویش دارید!

 


برخی افراد با آنکه شرایط، صلاحیت، استعداد و امکانات موفقیت را دارند اما به دلیل ناآگاهی و عدم اعتماد به نفس و ترس، حتی از این که طالب موفقیت، رشد و بالندگی باشند می‌هراسند و یا حتی به آن فکر هم نمی‌کنند!

 

موفقیت

 

آنها تصور می‌کنند موفقیت‌ همای سعادتی است که تنها بر سر عده معدودی از منتخبان جامعه می‌نشیند! روی سخن این مقاله با این گروه است. این افراد اصولا شهامت این را ندارند که حتی موفقیت را طلب کنند و آن را حق مسلم خود بدانند در حالی که تنها نکته مهم خواستن آنهاست.

چرا به توانایی‌های خود واقف نیستید، چرا به موارد کوچک و کم‌ارزش می‌پردازید در حالی که می‌توانید آرزوهای بزرگی داشته باشید. هر چه خواسته‌ها و هدف‌های شما بزرگتر باشند به همان نسبت قدرت تفکر، هوش و خلاقیت شما بیشتر شده و نیروهایی را که حتی تصورش را هم نمی‌کردید در شما زنده خواهند شد.

گوته، شاعر، داستان‌نویس و منتقد بزرگ آلمانی هم می‌گوید: رؤیاهای کوچک در سر نپرورانید زیرا رؤیاهای کوچک قدرت ندارند قلب مردان را تکان دهند. روانشناسی هم بر این مطلب تاکید دارد که اگر انسان‌ها همواره هدف‌های جدید و بزرگی را دنبال کنند زندگی‌شان پرمعنا و زیبا می‌شود. اگر احساس می‌کنید باید بهتر و بالاتر از آنچه هستید بشوید این احساس مقدس را گرامی بدارید و آن را ارج بنهید زیرا این نقطه آغاز موفقیت شماست.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:, :: 7:43 ::  نويسنده : حمید امامی راد

سنجش اعتماد به نفس شما

 

 

مخصوص نوجوانان

 


اگر می خواهید از میزان اعتماد به نفس خود آگاه شوید ، ببینید نمره ی شما در موارد "الف" بیشتر است یا "ب " ؟  بعد از آن جهت افزایش احتمالی اعتماد به نفس تان سری به رهنمودهای کلی انتهای مقاله بزنید !

 

الف: نوجوانی که اعتماد به نفسش زیاد است :

سنجش اعتماد به نفس شما

 

1. مستقل عمل می کند . در مسائلی چون استفاده از پول ،وقت ، حرفه ، لباس و مانند این ها ، خود دست به انتخاب می زند . او دوستان و سرگرمی هایش را شخصا پیدا می کند .

2. مسئولیت پذیر است ، سریع و با اطمینان عمل می کند . گاهی مسئولیت کارهای عادی روزانه را به عهده می گیرد ، یا بی آن که از او خواسته شود به کمک دوستانش می شتابد .

3.به پیشرفت هایش افتخار می کند ، هنگامی که از پیشرفت های او حرفی به میان می آید با مسرت تصدیق می کند و حتی به سبب آنها گاه گاهی از خویش تعریف می کند .



ادامه مطلب ...
ریز آراء 23 نامزد انتخابات مجلس نهم در سبزوار


 

محسنی ثانی/53004

علی سبحانی/52933
علی بروغنی/ 49422
عبدالله داورزنی/ 42231
آبسالان/30129
محبی/27846
نصرآباد/17195
امینی/15359
محمدی/10228
ارشادی مقدم/8400
مجیدی فرد/6477
محمدآبادی/5791
موسوی/4533
جلیلی/4312
ولایتی/3870
کریمی/2647
نامنی/2283
غزنوی/1659
رسولی فرد/1025
موحدی مقدم/972
بیدی/900
بهمن آبادی/621
رشید/541

 
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 9:8 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

پیامک-موبایل

 

 


به تازگی پیامکی برای برخی مشترکین ارسال می شود که تامل برانگیز است. هر چند اینگونه پیامهای بی سند و مدرک که از وجاهت علمی برخوردار نیستند ارزش نقد و بررسی علمی را ندارند ؛ اما گاهی مواردی هم پیدا می شود که یک بار خواندن آن سوالاتی را در ذهن خواننده ایجاد کرده و شبهاتی القاء می کند.

 

پیگیری حقوقی و برخورد قانونی با مواردی از این دست را بر عهده مسئولین قضایی وامی نهیم و به سراغ آن چیزی می رویم که به ما مربوط می شود و آن؛ رفع ابهامات و پاسخ به سوالاتی است که این پیامک و مانند آن برای خواننده ایجاد می کند.

 


 

متن آن پیامک بی مدرک و سرگردانی که به دست ما هم رسید این است:

«ابوحفض(یعنی عُمَر) در سال ششم بعثت در 27 سالگی مسلمان شد. وی در راستای اعتلای جامعه اسلامی بسیار کوشید و در 27 ذی الحجه سال 22 هجری هنگام برگزاری نماز به دست ابو لولو در محراب مسجد النبی به شهادت رسید.»

بی تردید نویسنده و عوامل پخش آن بین مشترکین، تنها قصد اطلاع رسانی نداشته و پُر واضح است که هدفشان القاء یک چهره آرمانی از شخصیت عمر در ذهن خوانندگان این پیام بوده است؛ اینها را می توان از تعابیر ارزشی در پیام و نیز بی ارتباط بودن این ایام (ربیع الاول) با ماه ذی الحجه و نیز نشر آن در طیف شیعیان به راحتی فهمید.

ما در این نوشته برآنیم تا ضمن محترم شمردن احترامی که عزیزان اهل سنت برای شخصیت عُمَر قائلند به نقد نکاتی بپرداریم که این پیامک آنها را به ذهن مخاطب القاء می کند.

گذشته از آن اسلامی که با این جنایتها به مردم آن سامان اجبار می شد؛ اسلام سقیفه بود؛ نه اسلامی که خدا در غدیر از آن اعلام رضایت کرد (الْیَوْمَ ... رَضیتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دیناً 3/مائده) و رسول خدا در حدیث ثقلین به آن سفارش نمود


ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 9:5 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

امام علی

 

مقام علمی امیرمومنان علی علیه السلام چنان بلند و والاست که مرغ اندیشه هیچ بشری بدان پایه راه ندارد (لا یَرقی الیَّ الطیرُ) و جویبار دانش از اقیانوس وجود او سرازیر است (یَنحدُر عنّی السیلُ) و دانشی انبوه و انباشته در جان او نهفته است (انّ هیهنُا لَعِلما جَمّا.)

علم و دانش امام علیه السلام نسبت به شریعت شهره آفاق است و به رغم همه بی مهری هایی که زمانه نسبت به ایشان روا داشت، قریب به اتفاق صحابه و بزرگان امّت اسلامی ایشان را اعلم مردم و اقضا می شناختند(1) و به قول خلیل بن احمد، او از همگان بی نیاز بود، اما همگان به او محتاج، و پی در پی برای گشودن گره های خود به ایشان مراجعه می کردند.(2) اما آنچه در گفتار امام علیه السلام انعکاس یافته دانشی است بس فراتر از شریعت که بدون تردید، برای مردم آن عصر ناشناخته بوده است.

.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 9:4 ::  نويسنده : حمید امامی راد

شیوه های تبلیغی اهل بیت علیهم السلام

 

(انبیا/73)

ما آنها را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان (مردم را) هدایت می کردند و انجام کارهای نیک و برپاداشتن نماز و ادای زکات را به آنها وحی کردیم و آنان فقط ما را می پرستیدند.

مفسر عالیقدر شیعه، مرحوم علامه طباطبایی در ذیل آیه ی فوق، روایتی از حضرت رضا علیه السلام نقل کرده که آن حضرت می فرماید:

«خداوند حضرت ابراهیم را به امامت، کرامت بخشید و آن را در نسل پاک و برگزیده ی او قرارداد تا به رسول گرامی اسلام رسید و از آن حضرت به امیرمومنان و فرزندان پاک او منتقل شد. » (1)

در این نوشتار بر آنیم تا به برخی از روش های تبلیغی  رسول خدا صلی الله علیه وآله و امامان علیهم السلام که همچون قرآن از تنوع خاصی برخوردار بوده است بپردازیم.

 

نقل وقایع تاریخی

پیامبر و ائمه علیهم السلام برای عبرت گرفتن مردم، وقایع و حوادث پیشینیان را نقل می کردند و آنان را به عاقبت نیک آنها امیدوار یا از گرفتار شدن به فرجام زشت گذشتگان بر حذر می داشتند و تکرار فراوان چنین داستانهایی در قرآن و روایات ما را از آوردن نمونه بی نیاز می کند.

همچنین امامان سخنان خود را به احادیث گهربار نبی اکرم زینت می بخشیدند و امامان بعدی از امامان پیش از خود نقل حدیث می فرمودند و در لابلای سخنان ایشان گفته های پیامبران گذشته، لقمان، ابوذر، و سلمان نیز دیده می شود که بیانگر این نکته است که ائمه علیهم السلام برای تنوع در ارشاد و به شوق آوردن دلهای مخاطبان خود از این شیوه استفاده می کردند.

 

تبلیغ

 

«و جعلناهم ائمه یهدون بامرنا و اوحینا الیهم فعل الخیرات و اقام الصلوه و ایتاء الزکوه و کانوا لنا عابدین»



ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 8:56 ::  نويسنده : حمید امامی راد

 

امام حسن عسگری

 

سوم ربیع الثانی روزی است که امام یازدهم حضرت حسن بن علی عسکری علیه السلام برای وفای به وعده ای که فرموده بودند و آشکار شدن معجزاتی از آن بزرگوار، به طی الارض از سامرا به جرجان تشریف فرما شدند.

جعفر بن شریف می گوید:  سالی قصد حج کردم و قبل از حج به زیارت امام حسن عسکری علیه السلام در سامرا رفتم.  اموالی از شیعیان همراهم بود که باید به آن حضرت میرساندم.  خواستم از آن حضرت بپرسم اموال را به چه کسی بدهم ولی پیش از آنکه من صحبت کنم حضرت فرمودند: «به مبارک خادم بده».  عرض کردم: همین کار را کرده ام؛ و سپس بیرون آمدم و گفتم: شیعیان شما در جرجان به شما سلام می رسانند .  امام علیه السلام فرمود: «مگر بعد از مراسم حج به جرجان برنمی گردی؟» عرض کردم:  برمی گردم.



ادامه مطلب ...

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. ظهور آقا امام زمان (عج) و سلامتی و سعادت شما و همه ی مسلمانان جهان آرزوی قلبی من است.
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزشی مذهبی و آدرس emamirad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 1517
بازدید کل : 17823
تعداد مطالب : 119
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1